Webinář ZDARMA od Irči Kubantové:

Láska prochází žaludkem, aneb jak pomoci dětem k samostatnosti u přípravy a konzumace jídla

Krok za krokem! Jak uvést teorii do praxe.

Samostatnost u jídla

  • Jak můžeme podpořit dítě už v období po narození, aby bylo kojení nebo krmení lahve předstupněm samostatnosti v jídle a pití?
  • Jak vypadá zavádění pevné stravy v souladu s vývojovými potřebami? 
  • Čím se můžete inspirovat, aby dítě rádo jedlo?
  • Jak zařídíte, že používá příbor?
  • Jak jej naučíme pít ze skleničky?
  • A co dělat, aby dítě sedělo u jídla?

V tomto webináři si popíšeme, jak může vypadat příprava na samostatné jezení u dítěte od 4 měsíců věku. Dozvíte se, jaká senzitivní období a přirozené lidské tendence se projevují při přípravě jídla a jeho konzumaci. Povíme si o významu absorbující myslivzoru dospělého? A také zjistíme, jak může dítě podpořit přítomnost návštěvy v oblasti jídla a pití, zdvořilého chování a komunikace. 

Nebojte se, nejde o to přestat kojit, ale představovat dítěti potraviny dle vašeho výběru, v souladu s vašim postojem k příkrmům. Jde o to se podívat na to, proč dává smysl nechat dítě samostatně jíst a nekrmit ho. A jak mu samostatnost umožnit (aniž by dospělý musel následně hodinu uklízet).

  1. Podíváme se na to, jak dítě k jídlu pozvat, jak zajistit, že rozvíjíme jeho radost z jídla a také ze společného času u jídla.
  2. Podíváme se na nádobí a příbory vhodné do dětské ruky.
  3. Probereme výhody jídla u malého stolu a jídleního stolu.
  4. Podíváme se na rozvoj jazyka, zdvořilé chování a péči o hosty.
  5. Praktické ukázky podložíme teoretickým vysvětlením, abyste principům rozuměli a dokázali se o ně opřít.
  6. Dostanete jisté úkoly a uvědomění. Možná to bude následně vyžadovat nějakou práci a změny doma. Ale výhledově se vám uleví a budete se cítit jistější, že to, co s dítětem děláte, maximálně podporuje jeho celkový vývoj.

Na webináři si odpovíme nejen na výše uvedené otázky 🙂 Budeme vycházet z vývojové psychologie, osobnostních typů a možností, které nabízí různé alternativy vzdělávání. Praktické ukázky podložíme teoretickým vysvětlením, abyste principům rozuměli a dokázali se o ně opřít.

Webinář má formu setkání/přednášky na platformě ZOOM s příklady a ilustracemi z různých prostředí. Budete moci pokládat dotazy přes chat v průběhu webináře i na závěr při Otázkách a odpovědích!

Obsah webináře:

  • 90 minut záznamu online webináře, kde je konkrétně a prakticky vše vysvětleno.
  • Shrnutí senzitivních období ve věku 0-6 let a jejich vlivu na zavádění jídla a pití.
  • Shrnutí lidských tendencí a jejich vlivů na jídlo a pití ve věku od narození do 6 let.
  • Postup k zavedení samostatnosti u jídla.
  • Postup k zavedení samostatnosti u pití.
  • Fotografie nádobí a prostoru. Videa s dětmi.
Láska prochází žaludkem, aneb jak pomoci dětem k samostatnosti u přípravy a konzumace jídla

Jste zvědaví, co o mně říkají moje klientky?

Dobrý den, hrozně moc Vám děkuji za krásný webinář plný nápadů. I když mám už děti větší (na prvním stupni ZŠ), stále se o ně v kuchyni bojím. Nože vypadají super, tak jsem je hned objednala. Bohužel u nás doma je to jako jin a jang. Jedna jí úplně vše a druhá je rejpalka. Ještě jednou děkuji. Nápady a návody, hlavně na úklid zkusím převést i do praxe k dětem do MŠ.
Petramaminka a průvodkyně v MŠ
Setkání s Irčou bylo pro mě a Sebíka život měnící. Pomohla mi uvidět, že i malé dítě zvládne samo mnohem víc, než jsem si vůbec uměla představit. Díky tomu jsem více pochopila, co ode mě jako mámy Sebík potřebuje, a kde bych mu zbytečně svojí nadměrnou péči bránila v rozvoji. Naučila jsem se, jak mu připravit prostředí, které ho podpoří k větší svobodě, samostatnosti a zodpovědnosti, a je pro mě teď velká radost ho zapojovat do společné práce a vidět, jak si to užívá a je na sebe pyšný. Irču Kubantovou doporučuji kudy chodím, protože je pro mě nesmírně inspirující a má ohromný podíl na mém mateřském sebevědomí a na krásném vztahu, který se Sebíkem máme.
Nela Fejtová, lektorkamaminka Sebastiana
Vaření a vše kolem přípravy jídla byl pro mě velký stres, nezvládala jsem skloubit potřeby dcery a "povinnosti" okolo domácnosti. První zlepšení nastalo po pořízení učící věže, kdy jsem měla volné ruce, dcerka viděla na pracovní plochu, a byla se schopna zapojit do práce. Další výzvou pro mě bylo dát jí prostor a důvěru. V tom mi pomohlo připravené prostředí a inspirace na dílnách intensive u Irči Kubantové. Chtělo to čas, musela jsem potlačit svého perfekcionistu a obrnit se trpělivostí, ale dalo mi to klid, důvěru a smysluplné trávení času s dcerou, který si obě užíváme.
Tereza Tulková, technolog odpadních vodmaminka Aničky

ZDE SE ZAREGISTRUJTE  A ZÍSKÁTE ZÁZNAM WEBINÁŘE ZDARMA!