
ŽIVÝ WEBINÁŘ:
Nočník: Jak na samostatnost
dětí na toaletě?
Postup všech kompetencí krok za krokem! S praktickými ukázkami a vysvětlením vývojových možností a potřeby. Vše až do nejmenšího detailu, na kterém záleží!
Obsah webináře:
- Co je potřeba k tomu, aby se batole naučilo chodit na nočník nebo toaletu?
- Jak staré dítě je schopné se naučit kontrolovat vylučování? A jaký je postup učení, včetně regrese?
- Jakým chybám je dobré se vyhnout?
- Jakým hrozbám v pozdějším vývoji, u adolescentů, chceme předejít, když děti seznamujeme s intimitou a vylučováním?
Proč dává smysl se připravit na tento vývojový krok?
Naše děti se mohou naučit mnoho věcí snadno, třeba i chodit na toletu, obzvlášť tehdy, když danou dovednost prezentujeme ve vhodný čas a vhodným způsobem. Pro někoho je to banalita, a v jiné rodině se děti či dospělí trápí.
K chození na nočník dítě nelze donutit. Patří to do jedné ze 3 oblastí, kteru nelze vynutit na druhém člověku (dále je to jídlo a spánek). Přesto je možné vytvořit méně či více příznivé okolnosti k tomu, aby bylo odplenkování prostým vývojovým procesem, ne stresem pro všechny přítomné.
Naučit se používat toaletu zvládne časem každé dítě. V mnoha rodinách se na děti tlačí anebo nejsou vedeny k tomu, aby nočních začaly používat, když jsou připravené. Rodiče neví, kdy je vhodné dětem nabídnout a jaké signály mají sledovat, aby zachytily ten "pravý čas". Jako mnohé jiné milníky ve výchově, i tento často nevnímají reálně a včas!
Proto jsem připravila webinář, který nám popíše, co je potřeba podchytit, aby byl přechod z plen na nočník hladký a nestál rodinu mnoho nervů. Aby dítě mělo předem vybudované kompetence, které jsou k tomu potřeba. A jaro/léto umožňuje rodičům cítit menší tlak na počůrané kalhoty, takže TEĎ se hodí se nad tím zamyslet. 🙂
Každé dítě je jiné a každá domácnost je jiná. Proto budeme na webináři vycházet z vývojové psychologie a typologických potřeb osobnosti. Budeme se zabývat tím, jak připravit sebe, prostředí doma i dítě samotné na tento vývojový krok. Popíšeme si, jak přenecháme zodpovědnost na dítěti. Probereme také to, co je normání a jak se neobávat toho, co přijde.
A v neposlední řadě uvidíte řadu praktických příkladů a tipů, jak to doma je možné udělat s různými dětmi.

Informace o webináři:
-
120 minut webináře, kde je konkrétně a prakticky vše vysvětleno.
Irena Kubantová
Lektorka s 16 letými zkušenostmi. Maminka 3 dětí - Ellen, Emči a Tadeáše.
Žijte s dětmi v harmonii. Rodičovství s lehkostí.
Jmenuji se Irena Kubantová a své znalosti o dětech sbírám od roku 2008 na kurzech, seminářích a pobytech se snahou uvést vše do praxe doma s našimi třemi dětmi. Během své cesty ke spokojenějšímu rodičovství, tedy i k dětem, procházím velkým seberozvojem… Jsem máma a je to pro mne opravdu velká práce být "dobrou mámou", co kloubí potřeby své, svého partnera a dětí, práci a přátele.
Učím se vnímat situace a emoce, přijímat a užívat si přítomný okamžik, učím se UŽÍVAT si život.
Ne vždy se mi daří, i proto jsem se rozhodla své zkušenosti sdílet a pomocí tohoto webu podpořit další rodiče.
Mým životním posláním je rozvíjet především dospělé - stejně jako děti - k jejich životnímu "optimu".
Mám radost, když vidím spokojené lidi v rodinách. Věřím tomu, že jedni rodiče, kteří se vydali na cestu k respektu k dětem, tedy i k sobě, mohou ovlivnit nejen život svých dětí, ale také okruh svých přátel. Takže ve své práci vnímám ohromný přesah.

Irena Kubantová
V čem vidím cestu pro rodiče?
Jsem impulzivní. Baví mě velká spousta věcí. Ale aktuálně největší smysl vidím ve zkoumání myšlenek a pocitů, které se kolem mateřství vynořují v naší kultuře. Jako žena jsem plná emocí - mám blízko k smíchu, k pláči, k hněvu, k nadšení i k frustraci - a jsou na mně vidět. Musí jít ven! Což moc nezapadá do obrazu "vyrovnané, usměvavé a spokojené matky"!
Nějakou dobu mi trvalo se s mateřstvím vůbec nějak sladit. A od té doby zkoumám, jak může máma svůj temperament, svoje potřeby a svou osobnost vyladit s potřebami dětí a vlastně celé rodiny.
Čím více si všímáme, jak ohromný dopad mají rodiče na své děti, jakmile je začneme pozorovat a studujeme nedirektivní, otevřený přístup k dětem - tím více si nutně uvědomujeme, že základ je mít tento přijímající a hravě zkoumavý přístup k SOBĚ SAMÝM.
To je prostě jádro všeho - semínko, ze které můžou vzejít nádherné momenty s dětmi, s rodinou, i v životě. Pozorovat život, všimnout si, jak se cítím, a pak se vědomě rozhodnout, co udělám.
V tom chci lidem pomáhat.

Jak pracuji?
Jako externista, dodávám know how - mazivo - pro to, aby váš rodinný stroj fungoval hladce. Respekt k sobě, partnerovi a dětem je jedna z nejpodstatnějších kvalit, co v českých rodinách chybí, a prakticky se s tím rodiče nemají kde setkat v praxi. Málokdo z nás pochází z rodiny, kde se nepoužívaly tresty, zastrašování a (byť jemná) manipulace. Málokdo chodil do školy, kde si mohl vybrat to, co se bude učit. Málokdo má velmi dobré vztahy v práci, v sousedství.
A proto lektoruji kurzy živě, nebo online, jezdím do rodin na konzultace - aby měla možnost každá máma a táta mluvit s někým, kdo je podpoří v hledání řešení pro jejich rodinu, jejich podmínky, jejich možnosti a hlavně pro jejich děti.
- Když totiž odkryjeme potenciál členů rodiny a zvědomíme si, kdo co potřebuje a jak tuto potřebu naplnit, celý rodinný systém se uvolní.
- Dostane také k dispozici slova, aby o svých potřebách mohli začít mluvit, naslouchat, a domlouvat se. Laskavá upřímná slova, aby si dokázali vycházet vstříc.
- A také si uvědomíme, co je možné od dětí čekat v jakém věku - protože sebeovládání a komunikace nelze naučit rychle a efektivně - děti do respektu v komunikaci vrůstají postupně, skrze zážitky s námi rodiči, a to tehdy, když jim umožníme postupně projít jednotlivými stupni vývoje ve vhodných podmínkách. Stejně jako nikdo neuspěchá rozvoj miminka v děloze maminky, nikdo jej neřídí a nepopohání, aby už vyvinulo své svaly nebo nervy, stejně tak potřebuje i psychika dítěte čas a prostor k růstu.
Tyto všechny informace jsou pak součástí komunikace s našimi dětmi.



Jste zvědaví, co o mně říkají moje klientky?
Už několikátým rokem nás Irča doprovází na naší rodičovské, respektující cestě. Je pro mě obrovským zdrojem energie, zkušeností a inspirace. Když jsem se starším synem přišla na první dílničky, uchvátilo mě do detailu připravené prostředí, od příchodu, přes sebe-péči, chystání svačinky až po přípravu oběda, jeho konzumaci a následný úklid. Syn mi od malinka rád pomáhal v kuchyni, a tak bylo úžasné zjistit, jak mu práci v kuchyni usnadnit, vylepšit, aby se mohl co nejvíce zapojit a já do toho co nejméně zasahovala. Zjistit, že stačí málo slov a dát dítěti důvěru, a pak je to opravdu veliká radost na obou stranách 🙂 Díky za to, co děláš, Iri, za Tvoji cestu, za to, že jsi a že u toho můžu být s mojí rodinou součástí.
Setkání s Irčou bylo pro mě a Sebíka život měnící. Pomohla mi uvidět, že i malé dítě zvládne samo mnohem víc, než jsem si vůbec uměla představit. Díky tomu jsem více pochopila, co ode mě jako mámy Sebík potřebuje, a kde bych mu zbytečně svojí nadměrnou péči bránila v rozvoji. Naučila jsem se, jak mu připravit prostředí, které ho podpoří k větší svobodě, samostatnosti a zodpovědnosti, a je pro mě teď velká radost ho zapojovat do společné práce (nejen v kuchyni) a vidět, jak si to užívá a je na sebe pyšný. Irču Kubantovou doporučuji kudy chodím, protože je pro mě nesmírně inspirující a má ohromný podíl na mém mateřském sebevědomí a na krásném vztahu, který se Sebíkem máme.
Vaření a vše kolem přípravy jídla byl pro mě velký stres, nezvládala jsem skloubit potřeby dcery a "povinnosti" okolo domácnosti. První zlepšení nastalo po pořízení učící věže, kdy jsem měla volné ruce, dcerka viděla na pracovní plochu, a byla se schopna zapojit do práce. Další výzvou pro mě bylo dát jí prostor a důvěru. V tom mi pomohlo připravené prostředí a inspirace na dílnách intensive u Irči Kubantové. Chtělo to čas, musela jsem potlačit svého perfekcionistu a obrnit se trpělivostí, ale dalo mi to klid, důvěru a smysluplné trávení času s dcerou, který si obě užíváme.