Pobyty pro rodiče s dětmi do 3 let
Intenzivních 5 dní pro celé rodiny, kdy uvedete teorii o výchově dětí do praxe pod vedením dvou zkušených lektorek!
RODIČE CHTĚJÍ SVÝM DĚTEM DOPŘÁT RESPEKT A V PRAXI ŽIVOTA NARÁŽEJÍ
Ozývají se mi často rodiče se snahou o respektující komunikaci, že potřebují podpořit napřímo, ale že jsou zdaleka. Snaží se o respekt, vysvětlují dětem, co mohou a co nesmí dělat, a prostě se ztrácí ve vlastních hranicích, v tom co je/není dobře a špatně... A může se stát, že ačkoli vysvětlují stále dokola to samé, tak si prostě s dětmi nedokáží poradit.
Děti se často vztekají, nebo pláčí, nebo fňukají, nechtějí zkoušet nové věci, nechtějí opustit nevhodné zvyky, špatně jí, přestože jim je více než rok, potřebují neustále nosit a chovat, jsou hrubé a agresivní... kopou do maminky, koušou tatínka, bijí sestřičku...
Anebo mě oslovují rodiče s dotazem, zda pro své děti dělají dost, zda jim kupují vhodné hračky, zda je "správně" rozvíjejí.
A děti si s hračkami vlastně nehraje, dokonce je ničí, nebo je jen rozhází a zase běží dál.

A CO TEĎ DĚLAT?

Možná máte za sebou kurzy respektující výchovy a teoreticky máte vše zmáknuté. Víte, že nechcete křičet a trestat děti. Víte, že jim nechcete vyhrožovat, ani je manipulovat. Víte, že chcete jít cestou umírněnosti a nekoupíte jim kdejakou plastovou věc... Ale přestože batoleti vše opakovaně vysvětlujete, vycházíte mu vstříc, snažíte se ho pochopit, a máte police plné dřevěných ručně vyráběných věcí, tak se děti dokola vrací k nežádoucímu chování.
- Máte strach, že vám rupnou nervy...
- U vás doma se už nedá hnout.
- Možná máte pocit, že máte dítě, které nelze uřídit anebo motivovat k aktivitě.
- A možná už to u vás doma bouchá!
V tom případě tušíte, že je čas na individuání práci a ocenili byste možnost intervence - náhled do dynamiky vašich vztahů doma.
A to díky společnému pobytu rodičů s dětmi ve věu do 3 let v Penzionu na Vysočině v Hartmanicích je skutečně možné.
Pobyt je určen pro 16 rodin/dvojic (máma/táta-dítě, rodiče-dítě, prarodič, rodič-dítě/děti), které vedou dvě lektorky se zkušenostmi s "harmonizováním" rodinných vztahů. 🙂
JAK VYPADÁ POBYT? JAKÉ MÁTE ÚKOLY VY A JAKÉ DĚTI?
Na tomto videu odpovídám na otázku, jak vypadá pobyt obecně. Bavíme se o tom, jak to tam vypadá a co můžete očekávat.
Zde popisuji, co dělají děti různého věku a jejich rodiče přímo v herně, v dvouhodinovém pracovním bloku, který je pod mým dohledem.
Témata programu pro dospělé
Odpolední přendášky po obědě:
- Vztek u dětí. Zvládání emocí dospělých.
- Typologie osobnosti a jak s ní pracovat u dětí i dospělých.
- Možnosti práce s vlastními bloky a traumaty.
- Sledování filmu Edisonův den a rozbor jeho aktivit ve věku 22 měsíců. Pozorování jeho zapojení do činností doma. Sociání rozvoj s kamarádem. Péče o zvířata. Společné vaření a stolování.
Večerní přednáškově-prožitková témata:
- Připravené prostředí: Charakteristiky prostředí u dětí do 3 let, potažmo do 6 let. Význam připraveného prostředí pro vývojové potřeby dětí. Rozdíl mezi prostředím na penzionu a doma. Výhody připraveného prostředí pro rodiče.
- Absorbující mysl: Způsob učení u dětí ve věku do 6 let. Opakování a chyba jako prostředek učení dětí. Délka učení - rozvoj mozku a dopad práce rukama na kognici i budoucí kamacitu se učit. Učení dle typologie osobnosti s praktickými ukázkami.
- Role dospělého: Základní role milujícího rodiče - bezpečí, přijetí, bezdpodmínečná láska, bezpečná náruč. Ten, kdo reguluje emoce dětí. Vzor chování a komunikace. Role pozorovatele dítěte v připraveném prostředí s návazností na úpravu prostředí.
- Hranice: Nastavení hranic oproti běžné populaci bez křiku a trestů. Efektivní hranice, kdy využíváme co nejvíce samotnéh prostředí k nastavení hranic, až v druhé fází působíme na dítě, přijímáme jeho emoce a počkáme na přijetí. Praktické ukázky.
CÍTÍTE TEN POTENCIÁL?
Vzhledem k tomu, že spolu strávíme 5 dní ve společném prostoru při aktivitách jak pevně daných tak svobodných - v prostředí, kde je dětem vstup povolen a pro ně připraven, kde je jídlo hotové a není nutné nic umývat ani vysávat - máme PROSTOR nahlédnout do skutečné motivace za chováním rodičů a na neuspokojené potřeby dětí. Děti totiž "zlobí", když se míjí jejich a naše potřeby a když obtížně hledáme shodu. V bezpečném prostoru tu shodu můžeme najít a vytvořit harmonické mikro-momenty, které lze následně posouvat na jiné úseky dne.
Na pobytech se už po dvou dnech děje, že děti přestanou ječet a kopat do maminky, přestanou chodit u jídla, přestanou rozhazovat hračky a trhat jiným dětem věci z ruky a začnou dobře spát. Je to kouzlo připraveného prostoru, pevných hranic a víry nás dvou lektorek v dítě, které se velmi rychle vrátí k psychické pohodě, pokud jsou naplněny jeho fyzické, sociální, intelektuální a motorické vývojové potřeby.
Děti v určitý věk potřebují určité zacházení. A protože si je jako dospělí nepamatujeme, potřebujeme průvodce, který nás ujistí, co je normální a kde je možno po dítěti chtít více či méně.
Většinou mají rodiče vysoká očekávání stran vývoje emocí a naopak nedostatečně podporují motorický vývoj batolat.
JAK TO MŮŽE FUNGOVAT, KDYŽ SE DOMA SNAŽÍM, ALE VÝSLEDEK NEVIDÍM?
Doma jste na to samy/i. Máte zkušenosti jen se svými dětmi a často, i když máte třeba pedagogické vzdělání, nevíte dost a vývoji dětí do 3 let. Málokde se tyto informace můžete přehledně dozvědět, přestože se o toto téma třeba i aktivně zajímáte. Batolata nejsou jen zmenšené děti věku 3-6 let. Ani zmenšení školáčci. Jsou to zcela odlišné bytosti, se kterými je nutné pracovat s ohledem na jejich momentální vývojové možnosti. Ony nedokáží říct, co potřebují, jinak než svým chováním.
Proto nabízíme pobyty s praktickým dopadem na vnímání dětí u dospělých. Prakticky si vyzkoušíte, jak rychle plyne den, když má tempo batolete. Jaké aktivity ten den vyplní a jak se liší strukturovaná činnost od volné hry. Obojí má své místo v životě batolete.
Podíváme se nejen na činnosti z běžného života - jídlo a pití, úklid, chození na toaletu, umývání rukou a podobně. Nahlédneme také do oblasti rozvoje těla - aktivit na rozvoj hrubé motoriky, rovnováhy a smyslů - tak jemné motoriky v rámci koordinace pohybu rukou a paží, činností v logickém sledu.
Budeme pozorovat, kdy a co vaše dítě vzteká a jak jej můžeme naučit akceptovat jisté hranice. Budeme se učit je nastavovat s ohledem na vaše dítě a jeho potřeby a s ohledem na váš osobnostní typ.
Budeme tvořit a zpívat a tančit tak, jak dokáží batolata.
Budete se z toho moci vyplavat anebo vysaunovat. Přijede i Bětka s masážním lehátkem a uvolní vaše záda! Můžete se uvolnit ve vodě s Bárou...
Budete mít prostor vidět vaše dítě v jiném světle a s rukou mojí nebo Petry Novotné na zádech - pro uklidnění, zpřítomnění a připomenutí, že je potřeba jen dýchat.
Budeme se hodně učit. Budeme také hodně sdílet. Bude čas na osobní hovor a práci ve skupině. A bude se plakat...


Zpětné vazby k pobytu:
Ahoj Irči:)
moc krásne spomínam na montessori pobyt na Vysočine v březnu, kde som bola so svojím synom Oliverom a kamarátkou Soňou a jej Filipkou. Neviem či si nás pamätáš, ale veľmi ste mi s Peťou pomohli sa vyznať v Oliverovom a mojom osobnostnom type. Za to som vám nesmierne vďačná a nikdy na to nezabudnem😊 Od tej doby si s Olim rozumieme a život je proste krajší🥰 Moc vám chcem ešte raz poďakovať❤️
Laura K. a Oliver
CO SI Z POBYTU ODNESETE?
- Pobyt vám pomůže prakticky - okoukáte, jaké aktivity by bylo vhodné mít doma a jak dítěti nabízet ty, ke kterým tak moc netíhne.
- Budete vědět, do čeho dává smysl investovat peníze. Nejen do jakých hraček a didaktických pomůcek, ale také do umění - výtvarného, hudebního a tanečního.
- Naučíte se nakalibrovat a upravovat činnost tak, aby byla pro vaše bytole zajímavá a ne zahlcující. Aby byla podnětná a únosná. A aby jí bylo tak akorát, aby se vaše dítě soustředilo.
- Naučíte se ukázat mu aktivitu tak zajímavě, že se přijde podívat! Naučíte se být vzorem/modelem činnosti.
- Naučíte se pozorovat vaše dítě. Budete schopní si samy/i všimnout, co potřebuje a proč se vzteká/proč je pasivní.
- Naučíte se ne-reagovat, ale rozdýchat a pak vědomě zvolit svou reakci. Budete méně nervozní a více sebejistí. Budete kvalitnější model chování pro vaše batole.
- Naučíte se komunikovat s respektem k sobě i batoleti. Budete upřímnější a autentičtější.
- Vyzkoušíte si zpěv, tanec, pomalost, klid a plynutí.
- Během večerů pro rodiče a v čase po obědě bude prostor na hlubší témata v rámci přednášek a dotazů, zážitkovou pedagogiku a pohybovou terapii a meditaci.
- Nemusíte být EZO, aby se vám to líbilo. A pokud jste EZO, prožijete při pobytu ten přesah!


Rodičovství s více lásky a méně křiku.
ZAUJALO VÁS TO? JAK TO BUDE PROBÍHAT?
Co je pobyt pro rodiče s dětmi do 3 let?
Kdo se může zúčastnit?
Kdy?
13. - 17. dubna
18. - 22. května (pro 3 - 6 let, pouze pro absolventy!)
5. - 9.10.2025
9. - 13.11.2025
Kde?
Webové stránky penzionu najdete níže:
Stravování
Ubytování
Program
Organizace
Cena ubytování a stravy:
Lektorné: 6900,-Kč / rodina, od října 2025 8600,-Kč/rodina
Celková cena je tedy součtem LEKTORNÉHO a počtu osob, které přijedou, jejich způsobu uložení a jejich nároků na stravu. Ubytování a stravu můžete spočítat v ceníku penzionu.
http://www.penzionnavysocine.eu/
Storno podmínky 2025 - lektorné
Při zrušení rezervace 30 dní před datem konání vracíme lektorné v plné výši.
Při zrušení rezervace do 14 dní před začátkem pobytu vracíme 50% výše lektorného.
Při zrušení rezervace 14 dní a méně před začátkem konání propadá lektorné v plné výši - ale je možno za sebe najít náhradníka!
KDO VÁS NA POBYTU BUDE DOPROVÁZET?

Irena Kubantová
Zakladatelka webu ŽIJTE S DĚTMI V HARMONII, maminka 3 dospívajících dětí a lektorka kurzů respektujícího rodičovství s 16 letou praxí v rodinách.

Petra Novotná
Lékařka, facilitátorka Kineziologie 3-in-1 Brain, absolventka konstelačního výcviku a maminka dvou synů .

Alžběta Černá
Kraniosakrální terapie, Relaxační masáž a Havajská masáž „Lomi Lomi"
www.dotek-aluny.cz

Bára Ištoková
Bára plave jako ryba ve vodě s dětmi i dospělými, v měkké náruči vody umí podpořit k uvolnění. A poskytne i ruce na suchu při péči o prostor.
Žijte s dětmi v harmonii !