Webinář pro rodiče dětí do 3 let.
Ať se snažíte jakkoli,
vaše dítě vás neposlouchá.
Jak se zbavit každodenních konfliktů?
Naučte se zvládat emočně vypjaté situace se svými dětmi tak, aby u vás doma zavládl klid a spokojenost.
Neposlechne vás, když řeknete NE? Tak vysvětlujete a snažíte se domluvit, ale nedopadne to, i když dohodu dítě dokonce odkývalo?
A tak se snažíte ještě víc a vysvětlujete hlasitěji a detailněji, přesvědčujete… a přesto se nesetkáte s pochopením na straně dětí?
A pak se možná uchýlíte k nátlaku… a nakonec máte pocit viny, že jste křičeli… dítě plácli? Anebo jste vyšťavení a naštvaní, že vám to dítě dělá schválně?
Ano, to jsou časté příklady rodičovské snahy, která je o.h.r.o.m.n.á., ale mířená na logiku dítěte a na popis potřeb dospělého.
Dítě má POCHOPIT, co chce a potřebuje dospělý. Všimněte si, že do vysvětlení investujete hromadu energie, ale dítě stejně „nefunguje“ dle vašich představ.
Máma: „Petříku, pojď už dolů z kolotoče. Musíme jít domů!“
Petřík: „Ne. Já točím!“
Máma: „Petříku, ale už je pozdě a je čas na večeři…“
Máma: „Jani, ještě koupím mléko a vánočku a pojedeme domů rychle do hajan, ať jsi zítra vyspaná do školky.“
Jana: „Nechci koupit vánočku. Nechci! Nechci! Nechci!“
Máma: „Jani, ale vždyť ji máš ráda… A včera jsi říkala, že by sis ji ráda dala k snídani! Tak proč křičíš?“
Máma: „Eliško, už máš hotové domácí úkoly?“
Eliška: „Ne. Já žádné nemám!“
Máma: „Eliško, nelži! Já vím, že máš mít na zítřek úkol do vlastivědy. Paní učitelka říkala, že na úkoly nemáš zapomínat! Tak proč si na to nemyslíš? Proč mi lžeš?“
Máma: „Kájo, tys v noci zase hrál hry na počítači? A šel spát až po půlnoci?“
Karel: „Hmmm.“
Máma: „A jak si to představuješ? Že ti budu chystat večeři a prát a ty s ničím nepomůžeš a pak stejně hraješ, když máš spát?!“
Všimněte si, jak ta vysvětlení nepomáhají v komunikaci. Když vysvětlujeme, očekáváme souhlas dítěte. Ve výše uvedených příkladech výsledkem není souhlas - dítě odporuje, brání se, odmítá.
Pokud si dáme za cíl dítěti něco vysvětlit, jdeme na tenký led, kdy očekáváme pochopení od člověka s nedozrálým mozkem. A to mnohdy není možné, i když se dítě snaží (bojí, je udolané!).
Cílem tedy není více vysvětlovat či více přesvědčovat - ale zařídit to tak, aby dítě dokázalo začít komunikovat a následně i spolupracovat. A to se bude samozřejmě lišit s ohledem na věk dětí, jejich kompetence v komunikaci a samotné vývojové potřeby, ale také s ohledem na jejich temperament osobnosti.
S dětmi je to složitější. Ale také vlastně jednoduché! 🙂
Změnu v přístupu může udělat dospělý! Když totiž vystoupíme ze zažitého pohledu na komunikaci, kdy dospělý mluví a dítě má poslechnout, posuneme se ke skutečnému dialogu a napojení na sebe i dítě. A pak si nasloucháme navzájem a můžeme začít s dohodou.
Na webináři se dozvíte:
- Na webináři si jednak popíšeme nefunkční postupy snahy dohodnout se s dětmi ve věku od narození do 15 let, které rodiče jistě v dobré víře používají , přestože stále dokola zjišťují, že to nefunguje… leda možná po zlém! Abychom mohli nefunkční postupy v komunikaci opustit, je důležité si uvědomit, kdy které používáme a proč.
- A pak také probereme způsob, jak lze nastavit komunikaci v období od narození do 18 let, aby byly dohody únosné a efektivní; přesněji ve věku 0-3 roky, ve věku 3-6 let, 6-12 let a dotkneme se i komunikace s adolescenty (12-18 let). Nejde o komunikaci po dobrém, ale o skutečný dialog, naslouchání a naplnění potřeb.
- Nakonec se zorientujeme v osobnostních typech – ve 4 hlavních skupinách osobnostních typů a v tom, co jim přirozeně brání v komunikaci s dospělými. Děti a dospívající totiž nemají plně vyvinuté ani logické myšlení, ani empatii natolik, aby chápaly dospělé a jejich pohled na věc. A proto se vyplácí pracovat s tím, k čemu MAJÍ přístup, a to jsou jejich vrozené potřeby typické pro každý temperament.
Co vám webinář přinese?
Kromě orientace v postupech smysluplné komunikace, kde se můžeme dobrat výsledku, si hlouběji uvědomíme, jak moc nás naše děti potřebují, i když už nejsou batolata. A co můžeme udělat pro jejich zdravý celkový vývoj od narození do puberty prostřednictvím komunikace v rodině.
A v dnešní rychlé době je potřeba si udělat čas na to být jim dobrými rodiči, aby mohly vyrůst v zodpovědné dospělé lidi. Aby neztratily podporu, která jim náleží… podporu, kterou jsme patrně my sami nedostali.
Proč je naslouchání důležité?
Můžete být doma v situaci, kdy dětem nasloucháte neustále, stále plníte jejich žádosti - ale stejně se nedoberete k výsledku? Uvidíme, ve kterém vzorci nevhodných postupů se najdete!
Anebo chcete říct, že na naslouchání dětem nemáte čas? Ano, chápu! Pak buď zkusíte totéž, co víte, že nezabralo, anebo mrknete na to, co by možná vyřešilo vaše potíže s dětmi.
.
Můžu vás přesvědčit?
Nikoho nepřesvědčím, aby se začal k dětem chovat jinak. To rozhodnutí si nese každý rodič sám.
Ale možná prostě nevíte, jak začít. Nejste si jistí, kde děláte chybu. Nerozumíte tomu, proč máte stále pocit bezmoci, když se tolik snažíte! Nechápete, proč na ně musíte křičet, aby se cokoli měnilo!
A pro tyto rodiče návrhy mám! Mám odpovědi praktické a funkční na děti všech věků i osobnostních typů.
Pozor, změnu doma uvidíte, pokud budete ochotní věnovat práci změně přístupu k dětem. Což je dobrá zpráva – protože SEBE samou/samého máte pod kontrolou. Jen sebe dokážete ovládat a přetvářet dle svých představ. Nikoho jiného ne. Ani dítě…
Takže pokud jste zvědaví, anebo máte odvahu, tak pojďte mrknout na webinář! Moc ráda vás tam uvidím a ukážu vám, jak vypadá efektivní komunikace s dětmi bez stresu a násilí, s laskavostí a pevnými hranicemi.
.
Kvalitu vašeho vztahu můžete vědomě ovlivnit!
Získejte ZÁZNAM WEBINÁŘE ZDARMA!
a vneste do svého domova spokojenost a klid.
Kdo vás webinářem provede?
Irena Kubantová
Jmenuji se Irena Kubantová, jsem máma 3 dětí a baví mě lidi. Díky 15 letům při podpoře rodičů a schopnosti identifikovat, co dětem i rodičům brání ve vývoji, nacházím cesty pro nastavení většího řádu a harmonie v rodinách.
Říkávám, že pracuji s batolaty a předškoláky, dětmi na prvním stupni ZŠ a s adolescenty - ve skutečnosti se na projevu a chování dětí především odráží to, jak jim rozumí a jak je respektují jejich rodiče. Pokud rodiče prakticky chápou vývojové možnosti a potřeby svých dětí a podporují jejich i svůj přirozený osobnostní typ, pak se v rodinách dějí zázraky. Zavládne činorodá radost.
Ráda se obracím k celostnímu výchovnému systému M.Montessori a také vítám přijetí vrozené typologie osobnosti jedince. Díky těmto nástrojům se učíme s rodiči hledat, co je pro jejich dítě během růstu a rozvoje přirozené a jak je mohou podpořit.
- 11 online kurzů pro rodiče
- 15 let zkušeností práce s dětmi a rodiči
- 35 hodin video lekcí
- 1000+ konzultačních hodin v rodinách
- 2700+ vyškolených rodičů na živých seminářích
Jste zvědaví, co o mně říkají moje klientky?
Už několikátým rokem nás Irča doprovází na naší rodičovské, respektující cestě. Je pro mě obrovským zdrojem energie, zkušeností a inspirace. Když jsem se starším synem přišla na první dílničky, uchvátilo mě do detailu připravené prostředí, od příchodu, přes sebe-péči, chystání svačinky až po přípravu oběda, jeho konzumaci a následný úklid. Syn mi od malinka rád pomáhal v kuchyni, a tak bylo úžasné zjistit, jak mu práci v kuchyni usnadnit, vylepšit, aby se mohl co nejvíce zapojit a já do toho co nejméně zasahovala. Zjistit, že stačí málo slov a dát dítěti důvěru, a pak je to opravdu veliká radost na obou stranách 🙂 Díky za to, co děláš, Iri, za Tvoji cestu, za to, že jsi a že u toho můžu být s mojí rodinou součástí.
Setkání s Irčou bylo pro mě a Sebíka život měnící. Pomohla mi uvidět, že i malé dítě zvládne samo mnohem víc, než jsem si vůbec uměla představit. Díky tomu jsem více pochopila, co ode mě jako mámy Sebík potřebuje, a kde bych mu zbytečně svojí nadměrnou péči bránila v rozvoji. Naučila jsem se, jak mu připravit prostředí, které ho podpoří k větší svobodě, samostatnosti a zodpovědnosti, a je pro mě teď velká radost ho zapojovat do společné práce (nejen v kuchyni) a vidět, jak si to užívá a je na sebe pyšný. Irču Kubantovou doporučuji kudy chodím, protože je pro mě nesmírně inspirující a má ohromný podíl na mém mateřském sebevědomí a na krásném vztahu, který se Sebíkem máme.
Vaření a vše kolem přípravy jídla byl pro mě velký stres, nezvládala jsem skloubit potřeby dcery a "povinnosti" okolo domácnosti. První zlepšení nastalo po pořízení učící věže, kdy jsem měla volné ruce, dcerka viděla na pracovní plochu, a byla se schopna zapojit do práce. Další výzvou pro mě bylo dát jí prostor a důvěru. V tom mi pomohlo připravené prostředí a inspirace na dílnách intensive u Irči Kubantové. Chtělo to čas, musela jsem potlačit svého perfekcionistu a obrnit se trpělivostí, ale dalo mi to klid, důvěru a smysluplné trávení času s dcerou, který si obě užíváme.
"Cesta k dětem, do jejich srdcí, vede přes vaše srdce a vaše zkušenosti."